Polne Bolesti

Seksualnost je jedna od osnovnih i najlepših karakteristika ljudskih bića. Seksualnost čini da se međusobno privlačimo. Nažalost, uporedo sa radostima koje donosi, raste i opasnost koju seksualni odnos nosi sa sobom. Opasnost od polne bolesti.

o Hlamidija,
o Mikoplazma,
o Ureaplazma,,
o Gonoreja,

Polne bolesti tj. venerične bolesti i virusi koji ih izazivaju, u današnje vreme šire se brzinom šumskog požara i potrebno je preduzeti određene korake kako bismo se zaštitili.

Statistike

U Srbiji ne postoje zvanične statistike o broju stanovnika zaraženih polnim bolestima. Ako napravimo uslovnu, proporcionalnu statistiku sa SAD, dobijamo delimičan uvid koliko su polno prenosive bolesti rasprostranjene u Srbiji. Naime, s obzirom da u Americi živi oko 305 miliona ljudi u ovom trenutku, a po podacima, polno obolelih je 65 miliona, lako zaključujemo da je procentualno 21.3%, seksualno aktivne populacije, oboleo od neke polno prenosive infekcije. S obzirom da popis stanovništva iz 2002. godine pokazuje da Srbija broji oko 7.5 miliona stanovnika, onda ako pretpostavimo da je u Srbiji zaražen isti procenat stanovništva, 21.3% (što naravno ne mora da bude istina) dolazimo do moguće brojke od oko 1.6 miliona zaraženih polnim bolestima u Srbiji.

Kada uzmemo u obzir navode domaćih stručnjaka, koji prijavljuju naglu ekspanziju “modernih” polnih bolesti u Srbiji poslednjih godina, pri čemu prvo mesto zauzimaju kondilomi (genitalne bradavice), a zatim hlamidija, nije teško poverovati da kada su polne bolesti u pitanju, najvećem riziku su izloženi mladi između 16 i 26 godina, pre svega zbog češćeg menjanja seksualnog partnera, ali i zbog češće upotrebe droge i alkohola, koji utiču i na smanjenje opreznosti pred seksualni odnos.